Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

Ιστορίες αγάπης μέσα από το φακό της Natalia Mindru

natalia mindru
H 34χρονη Μολδαβή Natalia Mindru μέσα από το φωτογραφικό της έργο "Urban Love Stories" (ή αλλιώς "Αστική Αγάπη") έχει σκοπό να μας δείξει ότι η αληθινή αγάπη δεν είναι προϊόν μυθοπλασίας.
Η φωτογράφος απαθανατίζει ερωτευμένα ζευγάρια μέσα στο σπίτι τους με έναν τρόπο ρεαλιστικό που μας θυμίζει πόσο σημαντικό είναι να εκφράζεις την αγάπη και τα συναισθήματά σου στον άνθρωπο με τον οποίο μοιράζεσαι πολλά.
"Η ιδέα αυτού του έργου προϋποθέτει την επιθυμία μου να δείξω ότι σε αυτήν την τρελή ζωή εξακολουθούν να υπάρχουν όμορφες ιστορίες αγάπης. Θέλω να δείξω την φωτεινή πλευρά της πολυάσχολης ζωής, να δείξει ότι υπάρχει ακόμη χώρος για την ελπίδα, την πίστη, το ρομαντισμό, την ομορφιά, το θαυμασμό, και το αγκάλιασμα.
Κάθε σχέση είναι διαφορετική.
Δεν είδα δυο ίδιες.", αναφέρει για την ιδέα του έργου της στη HuffPost Greece.


Η νεαρή με καταγωγή από τη Μολδαβία ζει και εργάζεται εδώ και δέκα χρόνια στη Βουδαπέστη. "Είμαι δημιουργικό άτομο και η δουλειά στο γραφείο ήταν σαν να ζω μέσα σε ένα κλουβί . Και ναι είχα μια δουλειά γραφείου για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τότε αποφάσισα να σπουδάσω φωτογραφία στο Εθνικό Ινστιτούτο Πολιτιστικής Έρευνας και Εκπαίδευσης στο Βουκουρέστι. Ήθελα απλώς να μάθω πώς να τραβάω όμορφες εικόνες. Δεν είχα στο μυαλό μου να γίνω φωτογράφος." αναφέρει για το λόγο που αποφάσισε να ξεκινήσει να εργάζεται επαγγελματικά ως φωτογράφος και συμπληρώνει: "Μου αρέσει η φωτογραφία πάρα πολύ και προσπαθώ να μάθω όλο και περισσότερα. Ήταν ένας εξαιρετικός τρόπος για να εκφράσω τις σκέψεις μου, τη διάθεσή μου και να επηρεάσω τα συναισθήματα των ανθρώπων. Ονειρεύτηκα ότι θα ήταν πολύ ωραίο να κάνω ακριβώς αυτό που θέλω, όταν θέλω, όπου θέλω. Ποτέ δεν σταματάω να μαθαίνω και να κάνω πρακτική. Καθημερινά επιμένω να γίνομαι καλύτερη σε ό, τι κάνω".
Ποίος είναι ο λόγος που αποφάσισε να δώσει στο έργο της το τίτλο "Urban Love Stories”, ρωτάω: "Ονόμασα το φωτογραφικό μου έργο μου "Urban Love Stories" - "Αστική Αγάπη" πρώτα απ 'όλα γιατί είμαι άνθρωπος της πόλης και ξεκίνησα να φωτογραφίζω ζευγάρια της πόλης.Στην πραγματικότητα, νομίζω ότι δεν είναι τόσο σημαντικό από που είναι τα ζευγάρι. Η λέξη Urban με ορίζει, και το έργο "Αστική Αγάπη"καθορίζει τα ζευγάρια που φωτογραφίζω."
Μπορείς να ορίσεις την αγάπη ρωτάω: "Το να ορίσεις την αγάπη ... είναι δύσκολο να δώσεις μια απάντηση. Για μένα όλα τα ζευγάρια που έχω φωτογραφήσει έχουν κάτι κοινό είναι παιχνιδιάρικα, συναισθηματικά, μερικές φορές βρώμικα, αισθάνομαι τον παλμό και τον χτύπο της καρδιάς τους, όταν κοιτάζονται. Δεν αναζητώ και να αποφασίσω ποια από αυτά είναι τρελά ερωτευμένα. Θα έλεγα ότι είναι μια σύγχρονη έρευνα του πως μοιάζει μια σχέση στον αιώνα μας."

Πως προετοιμάζεσαι πριν πας στο σπίτι ενός ζευγαριού αναρωτιέμαι: "Πριν φτάσω στο σπίτι ενός ζευγαριού, δε ξέρω σχεδόν τίποτα για το ζευγάρι. Είναι όλοι ξένοι για μένα πριν αρχίσουμε την φωτογράφηση.
Η μόνη επικοινωνία μαζί τους είναι μέσω των social media και των e-mail, ως εκ τούτου, ξεκινάω κάθε φωτογράφιση, χωρίς προκαταλήψεις ή προσδοκίες.
Με τον τρόπο αυτό, το "Urban Love Stories" προσφέρει μια νέα εξερεύνηση της αγάπης σε πολλές μορφές της:
Την προσφορά της, μερικές φορές παιχνιδιάρικη και άλλες φορές βρώμικη, αλλά απεικονίζει πάντα τη φυσική έλξη μεταξύ δύο ανθρώπων.
Δεν είναι εύκολο να μπεις στην ιδιωτική ζωή του ζευγαριού.
Θα πρέπει να τους χαλαρώσεις και να τους κάνεις να σε εμπιστευθούν, να είναι ανοικτή.
Προσπαθώ να τους πείσω ότι το θάρρος που δείχνουν και η ιστορία τους είναι μια τεράστια πηγή έμπνευσης για τους άλλους ανθρώπους."
"Ότι φωτογραφίζω είναι φυσικό, αφήνω τα ζευγάρια να κάνουν ότι θέλουν, αυτά που συνήθως κάνουν. Δεν θέλω να υποδυθούν την "αγάπη". Είναι πραγματικά ζευγάρια δεν είναι ηθοποιοί.Φωτογραφίζω μόνο ένα μέρος της πραγματικής σχέσης του ζευγαριού.
"Η φωτογραφίσει, διαρκεί συνήθως δύο ώρες, στη διάρκεια της οποίας πίνουμε ένα ποτό, μιλάμε και γνωρίζουμε ο ένας τον άλλον καλύτερα." απαντά στην ερώτηση για το χρόνο που χρειάζεται για μια φωτογράφιση.
"Τι είναι αυτό που αναζητάς μέσα από το έργο σου, ρωτάω:
Κάθε ζευγάρι είναι διαφορετικό και η ιστορία του να είναι μοναδική.
Πολλοί άνθρωποι βρίσκουν ότι αυτό το είδος φωτογραφίας τους εμπνέει γιατί η αγάπη όλους μας καθοδηγεί, μας κάνει να κλαίμε, να ανακαλύπτουμε, να θυμώνουμε, να είμαστε ευτυχισμένοι ... είναι μέσα στη καρδιάς μας.
Ο κόσμος αντιλαμβάνεται ότι όλοι κάνουμε τα ίδια πράγματα, αισθάνονται, ονειρεύονται με τον ίδιο τρόπο, η επιθυμία να είναι κοντά σε κάποιον.
Δεν αναζητάω την ποσότητα.
Θέλω να έρθετε σε επαφή με πολύ ωραίους και δροσερούς ανθρώπους. Με hippie.
Όταν λέω hippie εννοώ ανοιχτόμυαλους που να θέλουν να τολμήσουν να κάνουν νέα πράγματα, να πειραματιστούν με κάτι ωραίο όπως για παράδειγμα να φωτογραφηθούν σε ιδιαίτερες στιγμές τους και προσθέτει:"Όλα αλλάζουν. Τίποτα δεν παραμένει το ίδιο για πάντα.
Η σχέση των δύο νεαρών ατόμων δεν παραμένει η ίδια μετά από 20 χρόνια.
Το μόνο που θέλω είναι να ενθαρρύνω τους ανθρώπους να κάνουν νέα πράγματα, να δοκιμάσουν κάτι διαφορετικό, να πιέσουν τα όριά τους, να θέσουν ένα στόχο.
Να τα ανακαλύψουν όλα αυτά μέσα από τη φωτογράφηση μου, να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και να τον δουν από διαφορετική σκοπιά".
Είναι τέχνη να φωτογραφίζεις τις προσωπικές στιγμές των ανθρώπων αναρωτιέμαι: "Για μένα να συλλαμβάνω με τον φακό μου τόσο προσωπικές εικόνες σημαίνει τέχνη.
Δεν είναι τόσο εύκολο να φωτογραφίζεις δύο αγνώστους με ένα όμορφο τρόπο, να τις κάνεις προσωπικές.
Θα ήθελα οι άνθρωποι να εκλαμβάνουν τις φωτογραφίες μου με τον τρόπο που τους έχω δημιουργήσει.
Για μερικούς ανθρώπους οι φωτογραφίες μου ίσως είναι πάρα πολύ ζαχαρένιες, σκηνοθετημένες, γκλάμουρ.
Για εμένα είναι φωτογραφίες ερωτευμένων ζευγαριών, ζευγαριών που με εμπιστεύονται και μου αρέσει αυτό το συναίσθημα.
Επίσης προσπαθώ να έχω μια ευαίσθητη και φιλική προσέγγιση.
Και αυτή η προσέγγιση μπορεί να διαφέρει από ζευγάρι σε ζευγάρι.
Έχω μια απλή ιδέα.
Μέσω των φωτογραφιών μου θέλω να κάνω τους ανθρώπους να ονειρεύονται."
Τι συμβουλές θα έδινες στα ζευγάρια είναι η επόμενη ερώτησή μου: "Αν έχετε σύντροφο, απλά πάρτε τον μια αγκαλιά, δώστε του ένα φιλί και μιλήστε του. Εάν δεν έχετε δίπλα σας ένα τέτοιο άτομο, συνεχίστε να ψάχνετε για την αδερφή ψυχή σας, μην εγκαταλείπετε την προσπάθεια και το όνειρο. Μην ξεχνάτε ότι η θετική ενέργεια προσελκύει θετικά, όμορφα πράγματα. Ένας άνθρωπος χωρίς όνειρα είναι νεκρός.
Επίσης, σε αυτό το έργο βάζω όλη την ενέργειά μου. Αυτό είναι όλο δούναι και λαβείν. Δίνω τη δυνατότητα σε ζευγάρια να δουν τον εαυτό τους μέσα από τα μάτια μου.
Σκοπός δεν είναι να δείξουμε πόσο τέλεια μπορεί να είναι η σύνθεση των φωτογραφιών σας και κατά πόσο αυτές οι φωτογραφίες είναι σωστές.
Πιστεύω ότι είναι σημαντικό τα ζευγάρι να αισθάνονται την ιστορία τους πίσω από την φωτογράφηση."
"Ο λόγος που θέλω να φωτογραφίσω ζευγάρια από διαφορετικές χώρες είναι ίσως γιατί θέλω να βρω τις πολιτισμικές διαφορές ή για να αποδείξω ότι οι άνθρωποι αγαπούν ο ένας τον άλλο με τον ίδιο τρόπο ανεξάρτητα από το πού ζουν.
Ίσως να είμαι σε θέση να καθορίσω την αγάπη, αυτό που κάνει τους ανθρώπους να γυρίζουν τον κόσμο ανάποδα.", απαντά στην ερώτηση γιατί θέλει να φωτογραφίζει ζευγάρια από διαφορετικές χώρες.
Όσο αφορά για το τι είναι αυτό που σκέφτεται για το μέλλον, απαντά: "Θα ήταν συναρπαστικό να φωτογραφίσω ζευγάρια από την Ελλάδα.
Προτρέπω ζευγάρια κάθε ηλικίας που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο έργο μου να επικοινωνήσουν μαζί μου.
Φέτος θα φωτογραφίσω ζευγάρια στις Βρυξέλλες, τη Βουδαπέστη, το Λουξεμβούργο, το Άμστερνταμ, το Μόναχο, τη Βενετία, τη Βερόνα, το Αμβούργο, το Ντίσελντορφ και προσπαθώ να δημιουργήσει νέους προορισμούς".
Η παραγωγή του Urban Love Stories έχει γίνει από το The GroundTruth Project's Emerging Photographers.
Η Natalia έχει προγραμματίσει να φωτογραφίσει ζευγάρια και στην Ελλάδα. Αν θέλετε και εσείς να λάβετε μέρος σε αυτό το project επικοινωνήστε μαζί της μέσω email.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου