Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2009

αυτός είναι ο χώρος...

΄΄η φύση χρησιμοποιεί τα πιό μακριά της νήματα για να υφάνει τα μοτίβα της...
και έτσι κάθε μικρό κομμάτι του υφαντού της αποκαλύπτει την οργάνωση ολόκληρου του έργου της''
             Richard Feynman, The Character of Physical Law...
από το βιβλίο ΜΕΤΑΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ Ω του GregoryChaitin εκδ ΤΡΑΥΛΟΣ σελ 238
ntina

Ο κόσμος παρατά τα καθίσματα κάτω απ΄τα δέντρα και τρέχει στο υπόστεγο...


ΒΡΟΧΗ 
Μιά συμφωνική ορχήστρα.
Πιάνει βροχή.
Παίζουν μιά εισαγωγή του Βάγκνερ.
Ο κόσμος παρατά τα καθίσματα κάτω απ΄τα δέντρα
και τρέχει στο υπόστεγο.
Οι γυναίκες τσιρίζουν,οι άντρες κρατούν την ψυχραιμία τους, 
τα μουσκεμένα τσιγάρα πετιούνται.
Ο Βάγκνερ συνεχίζεται κι όλοι είναι κάτω από το υπόστεγο.
Ακόμη και τα πουλιά αφήνουν τα δέντρα
κι έρχονται από κάτω.
Ακολουθαί η Ουγγρική Ραψωδία Νο 2 του Λίστ
και βρέχει ακόμη.
Μα,κοιτάξτε!
Ένας άντρας κάθεται μονάχος στη βροχή
ακούγοντας προσεκτικά.
Το κοινό τον προσέχει.Γυρίζουν και κοιτάνε.
Η ορχήστα κοιτάζει τη δουλειά της.
Ο άντρας κάθεται μέσα στη νύχτα,στη βροχή,
ακούγοντας προσεκτικά.
Κάτι δεν πάει καλά μ'αυτόν!
Έτσι δεν είναι;
 Ήρθε για ν'ακούσει μουσική.
               Henry Charles Bukowski
...από το βιβλίο.....
''Η αγάπη είναι ένας σκύλος απ' τήν κόλαση'' Ποίηση 1960-1980, επιλογή - μετάφραση Γιώργος Μπλάνας..εκδ.  Απόπειρα
..........o Jean Genet και o Jean-Paul Sartre τον είχαν χαρακτηρίσει ως τoν "μεγαλύτερο ποιητή" της Άμερικής.
ntina

Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2009

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2009

William Klein:Η ζωή στη Νέα Υόρκη είναι ωραία και μπράβο σας...

     " Θέλω τις φωτογραφίες μου τυπωμένες
σε ένα γιγάντιο φύλλο εφημερίδας,
που παρασύρεται από τον άνεμο
στους δρόμους της πόλης στις τρεις το πρωί..
 ...ο ποιητής των δρόμων....
αθωότητα στο βλέμμα...
εκρηκτικό κάδρο...
φαίνεται να πυροβολεί την πραγματικότητα...
βιώνει με ένα μοναδικό τρόπο το πλήθος και τις αντιθέσεις της Νέας Υόρκης...
ο γιός των ευρωπαίων εμιγκρέδων...
οργώνει τους δρόμους της και με έναν ευρυγώνιο φακό 28mm φωτογραφίζει,ανθρώπους...
αντικείμενα...
χώρους...
με έναν ολοδικό του πρωτοποριακό τρόπο.....
                                          ntina

Walker Evans -σπουδαίος δάσκαλος και θεωρητικός...

" Πρέπει να βλέπεις και να επιλέγεις .
Η ουσία γίνεται γρήγορα, σε μια λάμψη του πνεύματος, με μία μηχανή, που παίρνει τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα αυτού που την κρατάει.
Το πνεύμα δουλεύει πάνω στη μηχανή .
Καλύτερα ,μέσα απ΄ αυτήν "

 Walker Evans 

αμερικανός φωτογράφος....
γεννήθηκε στο Μισούρι το 1903........
έζησε φτωχικά, φωτογραφίζοντας μόνο για τον εαυτό του και ασχολούμενος κυρίως με τη διδασκαλία της φωτογραφίας...
πέθανε το 1975 στο Κονέντικατ αναγνωρισμένος πιά σαν ένας πολύ σημαντικός φωτογράφος και σπουδαίος δάσκαλος και θεωρητικός.
ntina

Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου 2009

CCD από το charge-coupled device

....τι είναι αλήθεια το CCD;


 ..........ένα είδος αισθητήρα..... είναι ένας ‘μηχανισμός εικόνας’ μέσα στις περισσότερες καινούργιες φωτογραφικές μηχανές και βιντεοκάμερες ο οποίος είναι ευαίσθητος στο φως.... είναι ένα μεγάλης κλίμακας ολοκληρωμένο κύκλωμα που περιέχει εκατοντάδες χιλιάδες εικονοστοιχεία (pixels) τα οποία αποτελούνται από φωτοευαίσθητες επιφάνειες [τα φωτοδιόδια] τα οποία αναλαμβάνουν την καταγραφή του φωτός το οποίο το μεταφράζει σε ηλεκτρικό ρεύμα, το οποίο μετατρέπεται σε ψηφιακό σήμα από τον αντίστοιχο μετατροπέα............

............το μέγεθος του το μετράμε διαγώνια και μπορεί να είναι 1/4, 1/3, 1/2, ή 2/3 της ίντσας....... οσο μεγαλύτερο τόσο καλύτερη η ποιότητα της εικόνας................
............... σκοπός του ήταν να χρησιμοποιηθεί σαν μηχανισμός μνήμης....

..........................ένας αισθητήρας αποτελείται από σειρές εικονοστοιχείων ((pixels -που προέρχεται από το picture elements-) τα οποία με τη σειρά τους έχουν ως βασικό συστατικό τo πυρίτιο........... τα εικονοστοιχεία είναι μικρότατες μονάδες  που μπορούν να καταγράψουν πληροφορίες για την ένταση του φωτός και το χρώμα σε μια εικόνα......................
.............κάθε τέτοιο εικονοστοιχείο λοιπόν (το οποίο όπως είπα είναι ευαίσθητο στο φως) έτσι όταν αυτό πέσει επάνω του παράγει ηλεκτρική τάση................ η ηλεκτρική τάση είναι ανάλογη με την ποσότητα του φωτός που πέφτει στο εικονοστοιχείο..........όσο περισσότερο το φως, τόσο μεγαλύτερη τάση παράγεται............


..........υπάρχουν δυο βασικές κατηγορίες αισθητήρων.... οι αισθητήρες διάταξης και οι γραμμικοί....
...........στους πρώτους τα εικονοστοιχεία χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:
...........σε αυτά που αντιδρούν μόνο στο κόκκινο φως,
...........σε αυτά που αντιδρούν μόνο στο πράσινο,
............και τέλος σε αυτά που αντιδρούν μόνο στο μπλε.
...........ως γνωστόν όλα τα χρώματα σχηματίζονται από το συνδυασμό αυτών των τριών χρωμάτων: κόκκινου, πράσινου και μπλε το γνωστό μας RGB............έτσι λοιπόν, ένα εικονοστοιχείο που αντιδρά στο κόκκινο φως παράγει ηλεκτρική τάση μόνο όταν πέσει πάνω του κόκκινο φως, ενώ μένει ανεπηρέαστο από τα άλλα δύο χρώματα................ αντίστοιχα αντιδρούν και τα άλλα δύο.............

.......τά άλλα χρώματα δουλεύουν ώς εξής: ας πάρουμε το πορτοκαλί για παράδειγμα............
 ..............είναι ο συνδυασμός κόκκινου και μπλε........... έτσι, το εικονοστοιχείο που αντιδρά στο κόκκινο θα παράγει μια μικρή τάση και το εικονοστοιχείο που αντιδρά στο μπλε θα παράγει επίσης μια μικρή τάση. Η μονάδα της κάμερας που κάνει τη μετατροπή θα διαβάσει τις δυο αυτές μικρές τάσεις σαν πορτοκαλί. Βλέπουμε, συνεπώς ότι χρειαζόμαστε τρία διαφορετικά εικονοστοιχεία για να αναπαράγουμε ένα χρώμα.....(πόσο μου θυμίζουν όλα αυτά το έχρωμο τύπωμα.... μιά άλλη μου αδυναμία είναι η εκτύπωση έχρωμου)

............όσο περισσότερο φως πέφτει πάνω σε ένα εικονοστοιχείο, τόσο μεγαλύτερη ηλεκτρική τάση παράγεται....... έτσι κάθε εικονοστοιχείο δίνει ένα byte ψηφιακής πληροφορίας.... κάθε byte όμως περιέχει οκτώ bits και κάθε bit έχει τιμή 1 ή 0, που αντιστοιχεί στο on και στο off.... όλοι οι πιθανοί συνδυασμοί των οκτώ bits μας δίνουν 256 συνδυασμούς...... τελικά το κάθε εικονοστοιχείο μπορεί να αντιδράσει στην ένταση του φωτός που πέφτει πάνω του με 256 διαφορετικές τιμές, που ποικίλουν από το μηδέν (καθόλου φως) μέχρι το 256 (μέγιστη ένταση φωτός)..... δηλ κάθε εικονοστοιχείο μπορεί να διαβάσει 256 διαφορετικά επίπεδα φωτός..... αν πολλαπλασιάσουμε 256Χ256Χ256 (τα επίπεδα του φωτός που διαβάζει κάθε εικονοστοιχείο κόκκινο, πράσινο, μπλε) βρίσκουμε τον αριθμό 16.777.216. ......

......αυτό μας δηλώνει ότι ένας αισθητήρας CCD RGB μπορεί να διαβάσει 16.777.216 διαφορετικά χρώματα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! άραγε μπορεί ο αριθμός αυτός να αποτυπώσει με ακρίβεια οποιοδήποτε χρώμα στη φύση;
...............ο γραμμικός αισθητήρας κάνει τρεις λήψεις του ίδιου θέματος, όπου στην κάθε λήψη χρησιμοποιεί ένα κόκκινο, πράσινο και μπλε φίλτρο........... έτσι η τελική εικόνα προέρχεται από τον συνδυασμό των τριών χρωμάτων RGB..............
................υπάρχουν δυο κύρια είδη αισθητήρων, οι CCD και CMOS. CCD σημαίνει Charge Coupled Device, ενώ CMOS σημαίνει Complementary Metal Oxide Semiconductor...............  οι αισθητήρες που χρησιμοποιούνται ευρύτερα είναι οι αισθητήρες CCD......... το πλεονέκτημα των αισθητήρων CMOS είναι ότι το κόστος κατασκευής τους είναι πολύ χαμηλότερο από αυτών των αισθητήρων CCD,όμως η ποιότητα εικόνας που δίνουν είναι χαμηλότερη.... αυτός είναι και ο λόγος που  χρησιμοποιούνται κυρίως σε φτηνές μηχανές με χαμηλή ανάλυση................
.............μερικές εταιρείες χρησιμοποιούν ένα είδος αισθητήρα CCD που είναι διαφορετικός ως προς την κατασκευαστική του δομή από τους άλλους αισθητήρες και τον ονομάζουν Super CCD..........σε αυτόν η διάταξη των εικονοστοιχείων είναι διαφορετική και το σχήμα τους οκταγωνικό......................... 

...........η διάταξη αυτή προσφέρει μεγαλύτερη ευαισθησία, καλύτερο λόγο σήματος/θορύβου και ευρύτερο δυναμικό πεδίο..............
.................ανάλυση!!!!!!!!!!!!!!!!!το μέγεθος που χαρακτηρίζει ένα αισθητήρα είναι η ανάλυση, δηλαδή το πόσα εικονοστοιχεία διαθέτει............. όσο μεγαλύτερος αυτός ο αριθμός τόσο καλύτερη ποιότητας εικόνας δίνει.............βέβαια η ποιότητα εικόνας εξαρτάται και από άλλους παράγοντες όπως το λογισμικό της μηχανής, αλλά η ανάλυση παραμένει ο πρωταρχικός παράγοντας.......................
........ποιός όμως ανακάλυψε το CCD;
.....δύο εφευρέτες που φέτος μοιράστηκαν το βραβείο νόμπελ................

.................. Willard S. Boyle και George E. Smith... οι εφευρέτες του CCD που αντικατέστησε το φωτογραφικό φιλμ.......οι δύο εφευρέτες μοιράστηκαν το βραβείο "η εφεύρεση του απεικονιστικού κυκλώματος πυριτίου" δηλ του αισθητήρα CCD............ οι δύο επιστήµονες εργάζονταν το 1969 στα Bell Labs πάνω σε ολοκληρωµένα κυκλώµατα µνήµης και µάλιστα στο project Bubble Memory.......... γνωρίζοντας ότι το φως µπορεί να µετατραπεί σε ηλεκτρικό σήµα, προσπάθησαν να βρουν ένα ελεγχόµενο µέσο για να συλλέξουν φωτόνια και να τα µετατρέψουν σε ηλεκτρόνια..............
..αυτή ήταν η ιδέα πίσω από τον αισθητήρα CCD......


 ............και έτσι δημιουργήθηκε η πρώτη συσκευή συζευγένου φορτίου βασισμένη στην περιγραφή του φωτοηλεκτρικού φαινομένου,για την οποία είχε βραβευτεί το 1924 ο Αλμπερτ Αινστάιν με Νόμπελ.....


.... από τότε το Charge Coupled Device εξελίχθηκε και βρήκε εφαρµογές όχι µόνον στη φωτογραφία αλλά και ιατρική διαγνωστική εικόνα, συστήµατα µη καταστροφικής ανάλυσης ............ οι Boyle και Smith άλλαξαν τον κόσµο αλλά έµειναν άσηµοι για πολύ καιρό πριν τους απονεµηθεί το βραβείο...........
http://en.wikipedia.org/wiki/Charge-coupled_device 
http://nobelprize.org/nobel_prizes/physics/laureates/2009/ 
http://nobelprize.org/nobel_prizes/physics/laureates/2009/smith-photo.html
http://www.dpreview.com/news/0601/06010503boylesmith.asp

Δευτέρα, 12 Οκτωβρίου 2009

irving penn Vogue photographer & classical simplicity

...............classical simplicity ..............
 ...........ο περισσότερο γνωστός  φωτογράφος μοντέλων της παρισινής μόδας ... μεγάλων προσωπικοτήτων της διανόησης και της τέχνης,..αλλά και εξίσου καλός στο να αποτυπώνει την καθημερινότητα των απλών ανθρώπων" μας λένε New York Times..............
 .......... οι Λος Άντζελες Τάιμς τον αποκάλεσαν ΄΄μεγάλο δάσκαλο της αμερικάνικης μόδας''....γεννήθηκε το 1917 και ξεκίνησε να συνεργάζεται με το περιοδικό Vogue το 1943.....

............οι φωτογραφίες του αποτέλεσαν αντικείμενο εκθέσεων σε γκαλερί στις ΗΠΑ και του Μητρπολιτικού Μουσείου Τέχνης.... έχουν εκδοθεί πολλά βιβλία με τη δουλειά του.....

...φωτογράφισε τον Πικάσο...τον Γούντυ Άλεν...την Μάρλεν Ντίτριχ...πανέμορφα μοντέλα.....

 ...ένα από αυτά  η Λίζα Φόνσαγκριβ το 1950 έγινε γυναίκα του............ η αποτύπωση της καθημερινότητας των απλών ανθρώπων ήταν άλλο ένα μεγάλο ταλέντο του............
 ............η συλλογή με περισσότερες από 250 φωτογραφίες του από κρεοπώλες, αρτοπώλες και άλλους επαγγελματίες, η οποία τιτλοφορείται "Τα Μικρά Επαγγέλματα", αποκτήθηκε από το 
museum J.Paul Getty στο Λος Άντζελες, το 2008, και θα φιλοξενείται εκεί μέχρι τον Ιανουάριο του 2010.................
.................ο Irving Penn πέθανε σε ηλικία 92 ετών την Τετάρτη 7 οκτωβρίου 2009.............
............ήταν αδελφός του σκηνοθέτη Arthur Penn...και ο φωτογράφος για τον οποίον είπαν ότι κατάφερε να διασχίσει το χάσμα που χώριζε την εμπορική φωτογραφία από την φωτογραφία τέχνης..........


Woman with Roses (Lisa Fonssagrives-Penn in Lafaurie Dress), Paris, 1950

 Ballet Society, New York, 1948


 Cuzco Children, 1948

Colette, Paris, 1951

 Picasso at La Californie, Cannes, France, 1957

 Steinberg in Nose Mask, New York, 1966
Woody Allen as Chaplin, New York, 1972
 marlene dietrich 1948
  Archipelago, New York, 1975

Παρασκευή, 2 Οκτωβρίου 2009