Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2009

Nikon Photo Contest International 2008-2009

now's your chance to move the world

Nikon - NPCI 2008 - 2009
Oι νικητές του διεθνούς διαγωνισμού
.............η Nikon Europe BV ανακοίνωσε στις 18 Σεπτεμβρίου τους νικητές του Διεθνούς
Διαγωνισμού Φωτογραφίας Nikon NPCI 2008-2009...... ........................ενός από τους μεγαλύτερους
διαγωνισμούς φωτογραφίας στον κόσμο που ξεκίνησε το 1969.......
Το θέμα NPCI 2008-2009 ήταν το σήμα κατατεθέν της Nikon Imaging Company “At
the heart of the image”....η καρδιά...το επίκεντρο λοιπόν της εικόνας προσέλκυσε περισσότερους από 18.000 ερασιτέχνες και επαγγελματίες φωτογράφους από 153 χώρες.....
..........μεταξύ όλων αυτών των συμμετοχών επιλέχθηκαν συνολικά 54 νικητές, με κεντρικό νικητή τον Maung Maung Gyi από τη Μιανμάρ για το έργο του με τίτλο “Cave Of Hope”.............
......οι κατηγορίες του διαγωνισσμού ήταν:
.... “At the heart of the image” ..........................οι συμμετέχοντες έπρεπε να
υποβάλουν έργα για τις κατηγορίες: “Free subject” και “My Planet”............Για την κατηγορία
“Free subject”, τα θέματα έπρεπε να εκφράζουν τα συναισθήματα των φωτογράφων με
οποιονδήποτε τρόπο και χωρίς κανένα περιορισμό........... για την κατηγορία “My Planet”, τα θέματα έπρεπε να εκφράζουν τα συναισθήματα των φωτογράφων για τον κόσμο, είτε με εικόνες από το περιβάλλον είτε με σκηνές της καθημερινής τους ζωής και των ανθρώπων γύρω τους........πάνω από 18.000 υποψήφιοι υπέβαλαν πάνω από 51.000 φωτογραφίες..............
.....................η κριτική επιτροπή αποτελούνταν από ομάδα καταξιωμένων επαγγελματιών με
διεθνή εμπειρία σε διάφορους τομείς της φωτογραφίας............. Μεταξύ αυτών ο Yoshitaka Nakatani, ο Kazuyoshi Nomachi, ο Kazuyoshi Miyoshi, η Masako Imaoka, ο Manabu Miyazaki, ο
Takashi Yamaguchi και η Sayaka Ikemoto από την Ιαπωνία
..... άλλες χώρες ήταν: η
Ami Vitale από τις Η.Π.Α., ο Alptekin Baloglu από την Τουρκία και η Claudia Hinterseer από
την Ολλανδία..... Οι κριτές επέλεξαν 34 νικητές: ένα νικητή για το Μεγάλο Βραβείο, ένα νικητή για το Βραβείο 75ης Επετείου NIKKOR και τους νικητές 1ου, 2ου και 3ου Βραβείου για κάθε κατηγορία...............................εκτός από τα 34 βραβεία, επιλέχθηκαν τέσσερις νικητές και 16 δεύτεροι νικητές...................για το Βραβείο Ανερχόμενων Ταλέντων που δίνεται σε φωτογράφους κάτω των 30 ετών........................
...................το Μεγάλο Βραβείο...............
..........απονεμήθηκε στο φωτογράφο με την πιο εντυπωσιακή φωτογραφία, τον Maung Maung Gyi από τη Μιανμάρ, για το έργο του με τίτλο “Cave Of Hope”................ μια φωτογραφία εξαιρετικά εντυπωσιακή,ένα δραματικό έργο παρόμοιο με πίνακα ζωγραφικής.........οι κριτές είπαν:
«Το βάθος της φωτογραφίας αυτής είναι πάντα επίκαιρο. Εάν κοιτάξει κανείς τη φωτογραφία αυτή μετά από πολλά χρόνια, η ήρεμη αλλά πανίσχυρη φύση θα
εξακολουθεί να είναι μαγευτική».............
...το βραβείο της 75ης Επετείου Nikkor -για τους φακούς Nikkor..............απονεμήθηκε στον Kacper Kowalski από την Πολωνία
για το έργο “At the heart of the Κaszuby forest”.....................και τα σχόλια των κριτών ήταν.........«η φωτογραφία αυτή εμπνέει δέος χάρη στη μοναδική γωνία λήψης και το εξαιρετικό της θέμα - ένα πρωτόγνωρο τοπίο»...................
...........................και τώρα μερικές φωτογραφίες.............................

αναμονή...


...εν γένει,το αδύνατο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί...
...ωστόσο...
άν κάτι συμβεί,σημαίνει ότι υπήρχε λόγος να συμβεί!!!!!!!!!!

...το να καταλάβεις γιατί αυτό που συνέβη συνεβη...
...και για ποιούς λόγους ένα γεγονός έλαβε χώρα εκεί και όχι αλλού...
...τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή και όχι κάποια άλλη,είναι ιδιαίτερα λεπτό θέμα...
...σελ 217...από το θεώρημα του παπαγάλου του Ντένι Γκέτζ μετφ Τεύκρος Μιχαηλίδης εκδ ΠΌΛΙΣ
ntina

photo reflections-στην πάχνη του πρωινού!!!

............και στην πάχνη του πρωινού........
..........ομάρ καγιάμ...........
Ποτέ δεν τσιγκουνεύτηκα το χρόνο μου για τις επιστήμες
Με την επιστήμη έλυσα κάποιους κόμπους σκοτεινών
μυστικών
Μετά από εβδομήντα δυό χρόνια σκέψης χωρίς σταματημό
Την άγνοιά μου την γνωρίζω

....................................
ntina

φωτογραφικές διαδρομές


...αυτοί,ή οι διάδοχοί τους,θα διευρύνουν το μαθηματικό σύμπαν,ώστε να μπορέσει να υποδεχθεί τα νέα όντα που γεννήθηκαν από την άλλη μεριά του καθρέφτη...
είναι πάντοτε θεμιτό να ταξιδεύουμε στην άλλη μεριά του καθρέφτη...
αρκεί να επιστρέφουμε με τα χέρια γεμάτα θαύματα...

...από το ''θεώρημα του παπαγάλου''του Ντένι Γκέτζ (Denis Guedj)....

ntina

φωτογραφικά περάσματα

...εκεί προστατευμένοι από τους νόμους που ίσχυαν στον κόσμο που εγκατέλειψαν,επιδόθηκαν στις παράνομες αλλά αποτελεσματικές ενέργειές τους,που τους επέτρεψαν να απεμπλακούν από το πρόβλημα...
στην συνέχεια,διέσχισαν πάλι τον καθρέφτη,δυναμωμένοι από το θράσος τους και πλούσιοι από την καινούργια τους γνώση......
από το ''θεώρημα του παπαγάλου''του Ντένι Γκέτζ (Denis Guedj)  
ntina

φωτογραφικές παραλλαγές


............σε ορισμένες στιγμές της ιστορίας,κάποιοι μαθηματικοί που βρέθηκαν αντιμέτωποι με ένα πρόβλημα που δεν μπορούσαν να λύσουν,υποχρεώθηκαν να ενεργήσουν αντικανονικά.....
το έκαναν μυστικά,μέσα στο γραφείο τους....
άν όμως ήθελαν να πάνε μακρυά,γνώριζαν ότι έπρεπε να εγκαταλείψουν το σύμπαν μέσα στο οποίο είχαν λειτουργήσει μέχρι τότε.....
σαν την Αλίκη,διέσχισαν τον καθρέφτη....
.......από το ''θεώρημα του παπαγάλου''του Ντένι Γκέτζ
ntina

Δευτέρα, 21 Σεπτεμβρίου 2009

leica camera...η camera του Leitz..Lei+ca...

.............συνέχεια.............

...και έρχεται ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος και η leica δεν προλαβαίνει να παρουσιαστεί στο κοινό...τα επιχειρηματικά σχέδια του Leitz ανατρέπονται...πρέπει να περιμένει ενώ παράλληλα κατασκευάζει τριάντα δοκιμαστικά μοντέλα,τα οποία...είναι όλα στο χέρι παρακαλώ........

........και έρχεται το 1925,μιά ανοιξιάτικη μέρα στην Λειψία,σε μια έκθεση........παρουσιάζεται η Leica στο κοινό!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

.............η μικρούλα αυτή μηχανή -οι μέχρι τότε φωτογραφικές μηχανές ήταν μεγάλες σαν κουτιά -με το εύκολο χειρισμό γίνεται το επίκεντρο του ενδιαφέροντος και αμέσως μπαίνει στις προτιμήσεις των φωτογράφων...............οι φωτορεπόρτερς, μη έχοντας τις δυσκολίες της μεταφοράς πιά, υοθετούν την μικρούλα μηχανή με τους οξύτατους και αξιόπιστους φακούς της......και έτσι το φωτορεπορτάζ απελευθερώνεται ....και τα γεγονότα αποτυπόνωνται εν τη γενέση τους...............


..........όλο αυτό τον καιρό οι κατασκευαστές δεν μένουν με σταυρωμένα χέρια............σταδιακά της επιφέρουν σημαντικές βελτιώσεις από μοντέλο σε μοντέλο, διευκολύνοντας με αυτόν τον τρόπο φωτογράφους και φωτορεπόρτερ............



................συνεχίζεται..........

Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου 2009

the culture of the picture...

the culture of the picture & leica camera
..............συνέχεια............
...το 1911 λοιπόν, ο Όσκαρ Μπάρνακ προσλαμβάνεται στο εργοστάσιο οπτικών ειδών του Ernst Leitz στο Wetzlar, ως διευθυντής ερευνών..... Ο Μπάρνακ ήταν ένας ιδιοφυής μηχανολόγος – μηχανικός, του οποίου η ικανότητα μπορούσε να λύσει και τα πλέον πολύπλοκα σχεδιαστικά προβλήματα...ήταν ένας ενθουσιώδης άνθρωπος με καλλιτεχνική φύση ...εκινείτο ανάμεσα στην ερασιτεχνική φωτογραφία και την κινηματογραφία, έχοντας ήδη διαμορφώσει τις δικές του αντιλήψεις για τα δυο, νέα σχετικά, επιτεύγματα της τότε τεχνολογίας....
............έχοντας ήδη στο ενεργητικό του την κατασκευή μιας κινηματογραφικής κάμερας,η οποία ήταν και η πρώτη κάμερα από αλουμίνιο, προσπαθεί να εξελίξει κάποια τεχνικά δεδομένα...και τότε συλλαμβάνει μια εξαιρετική ιδέα...μιά ιδέα που έμελλε να γράψει ιστορία.... τι κάνει λοιπόν; ...κατασκευάζει μια μικρή κάμερα, διπλασιάζοντας το “φορμά” του κινηματογραφικού φιλμ και χρησιμοποιεί κάποια καρέ ως φωτογραφικό υλικό για να πετύχει κάποιες διορθώσεις στην κινηματογραφική κάμερα....
...........το νέο αυτό φορμά του φιλμ που χρησιμοποίησε τότε ο Barnack έμελλε να αποτυπώσει την ανθρώπινη ιστορία σε ολόκληρο τον πλανήτη και....και να παραμείνει ως τις μέρες μας ένα παγκόσμιο στάνταρ: 35 χιλ..............
.............ένα “φορμά”, που υπερίσχυσε κάθε άλλου ................. με αυτόν τον τρόπο λοιπόν, κατασκευάζεται μία μικρή και εύχρηστη φωτογραφική μηχανή και έχει τον κωδικό Ur Leica
....................
................αυτός που την κατασκεύασε την χρησιμοποίησε;.................
..............βέβαια.............

............ο Μπάρνακ με μία Leica στο χέρι τραβάει την πρώτη σειρά φωτογραφιών του στις καταστροφικές πλημμύρες στο Wetzlar το 1920 και ο ίδιος ο Ernst Leitz με μια δεύτερη μηχανή φωτογραφίζει ένα του ταξίδι του στην Αμερική...... με αυτό τον τρόπο οι φωτογραφίες του είναι το μεγάλο πειστήριο για την χρησιμότητα αυτής της νέας κατασκευής........αυτής της νέας φωτογραφικής μηχανής....................
.............................συνεχίζεται...............
ntina

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2009

Τα αριστουργήματα του Μουσείου Prado στο Google Earth




Διαθέσιμοι σε υψηλή ανάλυση μέσω Google πίνακες- αριστουργήματα του Prado Museum

Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου 2009

...........crop circles.......

..............................................
....τελικά τι είναι τα αγρογλυφικά;.....................
.............και γιατί η google φροντίζει να μας τα θυμίζει;.......................
.............βέβαια δεν ζητώ απαντήσεις................
...........ρητορικές οι ερωτήσεις................