Πέμπτη, 30 Ιουλίου 2009

...ορατό σκότος...

...δεν ξέρω ποιος είμαι...
ποια ψυχή έχω...
όταν μιλάω με ειλικρίνεια,δεν ξέρω με ποια ειλικρίνεια μιλάω...
είμαι διαδοχικά άλλος από ένα εγώ που δεν ξέρω αν υπάρχει (εάν είναι αυτοί οι άλλοι)...

.....από παιδί είχα την τάση να δημιουργώ γύρω μου έναν κόσμο πλασματικό..........
....να περιβάλλομαι από φίλους και γνωστούς που ουδέποτε υπήρξαν......

(δεν ξέρω,βεβαίως,αν πραγματικά δεν υπήρξαν ή αν αυτός που δεν υπάρχει είμαι εγώ...

γι'αυτά τα πράγματα,όπως και για όλα τ'άλλα,δεν πρέπει να είμαστε δογματικοί)
.................................
.......Φερνάντο Πεσσόα.....
ntina

Τρίτη, 28 Ιουλίου 2009

...rencontres d'Arles, 2009...οι φωτογραφικές συναντήσεις της Arles...

Claudine Doury
........μια όμορφη πόλη που έχει μετατραπεί σε κομβικό σημείο για την εικόνα....

Claudine Doury
...στην καρδιά της Προβηγκίας η πόλη της Arles...και κάποιες φωτογραφικές συναντήσεις 40 χρόνια τώρα...

......η Rencontres d'Arles, ήταν η πρώτη φωτογραφική διοργάνωση του είδους...δημιουργήθηκε το 1969...
bruno chalifour
....κάθε χρόνο, χιλιάδες επαγγελματιών και ερασιτεχνών φωτογράφων έρχονται από όλο τον κόσμο για να ανακαλύψουν τις 50 και εκθέσεις που προσφέρονται και για να παρακολουθήσουν προβολές, ομιλίες, διαλέξεις και εργαστήρια σε αυτό το φωτογραφικό σταυροδρόμι...
bruno chalifour
...το πρόγραμμα για την 40η επέτειο πλούσιο...προβλέπεται να συγκεντρώσει πολλά ταλέντα και ανακαλύψεις, και να δώσει την ευκαιρία να αποκτήσουν εμπειρία σχεδόν 60 εκθέσεις που θα λειτουργούν από τον Ιούλιο έως την 13η Σεπτεμβρίου 2009...
bruno chalifour
...τα ονόματα πολλά: Nan Goldin, Martin Paar, Robert Delpire, Caujolle, Antoine d'Agata, Joan Fontcuberta, Sarah Moon........................
caroline feyt
...επείσης ανοιχτά θα είναι τόσο για ερασιτέχνες όσο και για επαγγελματίες, πολλά εργαστήρια, κατά τη διάρκεια του Απριλίου, Ιουλίου και Αυγούστου...τα εργαστήρια επιτρέπουν στους μαθητές να προσεγγίσουν διάφορα θέματα σε βάθος...και διάφορες τεχνικές...
caroline feyt
... οι συμμετέχοντες καλούνται να αναπτύξουν μια προσωπική προσέγγιση ενώ καθοδηγούνται από τα σημερινά μεγαλύτερα ονόματα στη φωτογραφία....
caroline feyt

Δευτέρα, 27 Ιουλίου 2009

μουρμουριστά των χρωμάτων η στάθμη ανεβαίνει...

 ................Άωρα και παράωρα..........................
......................
.................
Ονειρεύονται ακόμα οι κήποι
ερχομό αγνώστων ανθέων.
Αργά ξεδιπλώνεται ο περιβόητος ορίζοντας
σα φθηνή κορδέλα του μέτρου.
Με λήθη μοιάζει η θάλασσα: μας ξέχασαν.
Με λήθη μοιάζει το άπειρο: Άπειρος λήθη.
Ένα καΐκι ξεκουρδίζεται στο βάθος,

το παιρν` η απόσταση και παίζει.

Μουρμουριστά των χρωμάτων η στάθμη ανεβαίνει.
Με βήμα περιπάτου πλησιάζουνε τα σχήματα. ................................................................................................
................................
Μουρμουριστά των χρωμάτων η στάθμη ανεβαίνει.
Κική Δημουλά

Παρασκευή, 24 Ιουλίου 2009

Αναζητώ μίαν ακτή να μπορέσω να φράξω...

Αναζητώ μίαν ακτή να μπορέσω να φράξω
μὲ δέντρα ή καλάμια ένα μέρος
του ορίζοντα. Συμμαζεύοντας το άπειρο, νάχω
την αισθηση: ή πως δεν υπάρχουνε μηχανές ή πως υπάρχουνε πολύ λίγες· ή πως δὲν υπάρχουν στρατιώτες
ή πως υπάρχουνε πολύ λίγοι· ή πως δὲν υπάρχουνε όπλα
ή πως υπάρχουνε πολύ λίγα, στραμμένα κι αυτά προς τὴν έξοδο
των δασών με τους λύκους· ή πως δὲν υπάρχουνε έμποροι
ή πως υπάρχουνε πολύ λίγοι σε απόκεντρα
σημεία της γής όπου ακόμη δὲν έγιναν αμαξωτοί δρόμοι.
Το ελπίζει ο Θεός
πως τουλάχιστο μες στους λυγμούς των ποιητών
δεν θα πάψει να υπάρχει ποτές ο παράδεισος.
...........Νικηφόρος Βρεττάκος.............
    ntina

...είναι το πρώτο φως....


...που δεν είναι τίποτε άλλο από ορατό σκότος..
....είναι το τέλος,γιατί σημαίνει ότι μαθαίνεις,μέσω της όρασης,ότι γεννήθηκες τυφλός....
.....όλο αυτό το σύμπαν, με τον Θεό του και τον Διάβολό του,με ότι υπάρχει σε αυτό,από ανθρώπους και πράγματα που αυτοί βλέπουν, είναι ένα ιερογλυφικό σύμπλεγμα που πρέπει διαρκώς να αποκρυπτογραφούμε...


Είμαι -είναι το επάγγελμά μου -δάσκαλος της Μαγείας...
Ωστόσο δεν ξέρω τι είναι η Μαγεία...
.....................................
....Φερνάντο Πεσσόα....
''η ώρα του διαβόλου''
....................
ntina

Τετάρτη, 22 Ιουλίου 2009

....solar eclipse....many-many photos



Η πρώτη ηλιακή έκλειψη του 21ου αιώνα συνέβη στις 21 Ιουνίου 2001 ήταν ολική, μέγιστης διάρκειας 4λεπτών 56 δευτερολέπτων και η περιοχή ορατότητάς της ήταν ο Ατλαντικός Ωκεανός και η Ν. Αφρική. Σημειώνουμε ότι κατά τη διάρκεια μιας δεκαετίας συμβαίνουν περίπου έξι ολικές ηλιακές εκλείψεις
http://solar-eclipse.uoa.gr/info







































Γενικώς η ηλιακή έκλειψη δεν είναι ορατή από όλα τα σημεία της Γης, αλλά μόνον από εκείνους τους τόπους που βρίσκονται σε μια ζώνη πλάτους, που ποτέ δεν ξεπερνά τα 268 Κm σε πλάτος και μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα σε μήκος, την οποία σαρώνει ο λεγόμενος κώνος σκιάς της Σελήνης με ταχύτητα 0,5-1 Κm/sec. Μέσα στη ζώνη αυτή λόγω της εκκεντρότητας της τροχιάς της Σελήνης συμβαίνει - για έναν γήινο παρατηρητή - να αποκρύπτεται ο δίσκος του Ήλιου, εκτός από έναν εξωτερικό δακτύλιο, οπότε η έκλειψη, καλείται δακτυλιοειδής.

Οι περιοχές που σαρώνονται από τη σκιά «βλέπουν» ολική έκλειψη. Όσες βρίσκονται γειτονικά στη ζώνη ολικής έκλειψης, σαρώνονται από την «παρασκιά» και τότε η ηλιακή έκλειψη είναι μερική. Τέλος, όλες οι άλλες περιοχές - οι έξω της ζώνης - δεν «βλέπουν» καθόλου την έκλειψη του Ήλιου. Μια ολική ηλιακή έκλειψη στην καλύτερη περίπτωση δεν διαρκεί περισσότερο από 7 λεπτά και 31 δευτερόλεπτα.

http://solar-eclipse.uoa.gr/info













Την μεγαλύτερη σε διάρκεια ολική έκλειψη του Ηλίου για τον 21ο αιώνα παρακολούθησαν εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι στην Ασία.

Αφού σχηματίστηκε στη θάλασσα δυτικά της Ινδίας η σεληνιακή σκιά ή ούμπρα όπως λέγεται, έπεσε στο ομόσπονδο κρατίδιο Γκουτζάρατ λίγο πριν τις 06:30 (04:00 ώρα Ελλάδας).

Η έκλειψη αυτή ήταν «τερατώδους» μεγέθους, σύμφωνα με τον ειδικό της NASA Φρεντ Έσπενακ και τον μετεωρολόγο Τζέι Αντερσον, που σε άρθρο τους στο περιοδικό «Sky & Telescope» σημείωσαν ότι πρόκειται για ένα από τα πιο μεγάλα σε διάρκεια φαινόμενα, και σε ορισμένες περιπτώσεις θα έφθανε τα εξίμιση λεπτά.
http://www.in.gr/












οι πανέμορφες φωτογραφίες είναι από εδώ:http://news.yahoo.com/nphotos/total-solar-eclipse-seen-Varanasi-India-Wednesday-July-22-2009/photo//090722/481/39cef6dfacd84fa3b0c284a9fbea3be2//s:/ap/20090722/ap_on_re_as/as_asia_eclipse#photoViewer=/090722/481/950f6313c01c420facdba2ce624fcba7




















Οι εκλείψεις γενικώς προκαλούσαν στους αρχαίους λαούς τρόμο και θεωρούνταν κακοί οιωνοί (επιδημίες, λιμοί, πόλεμοι, συμφορές κ.ά.). Ο Όμηρος συσχετίζει τις εκλείψεις του Ήλιου με τον θάνατο επιφανών ανδρών. Επίσης είναι ιστορικά γνωστό ότι ο Θαλής ο Μιλήσιος πρόβλεψε μία έκλειψη Ηλίου, που έγινε το 4ο έτος της 48ης Ολυμπιάδας ή αντίστοιχα την 28η Μαΐου του 585 π.Χ. και έγινε η αφορμή να σταματήσει ο πόλεμος μεταξύ Λυδών και Μήδων. Γενικά, οι θρύλοι όλων των λαών αναφέρουν ότι δαίμονες και δράκοντες καταβροχθίζουν τον Ήλιο την ώρα της έκλειψης.
http://solar-eclipse.uoa.gr/info



















Οι Βαβυλώνιοι πίστευαν ότι επτά δαίμονες περιτριγύριζαν πιέζοντας τη Σελήνη. Οι Ινδοί, όπως αναφέρεται στις Βέδες, πίστευαν ότι ο δαίμονας Σβαρβχάνου προκαλούσε τις εκλείψεις, ενώ ένας άλλος θρύλος αναφέρει ότι ο Ήλιος και η Σελήνη πρόδωσαν τον δαίμονα Rahu στον Βισνού, ότι ήπιε από το κρασί της αθανασίας. Ο Βισνού αποκεφάλισε τον δαίμονα, από τότε όμως αυτός καταδιώκει και προσπαθεί να καταβροχθίσει τον Ήλιο και τη Σελήνη.
http://solar-eclipse.uoa.gr/info



Οι Μάγια πίστευαν ότι ο μυθικός θεός τους, ο Ουιτζιλοποχτλί, το Φτερωτό Φίδι, καταβρόχθιζε τον Ήλιο κατά τη στιγμή της έκλειψης. Οι ιερείς τους ίσως μπορούσαν να προβλέψουν τις εκλείψεις, αλλά κρατούσαν επτασφράγιστο μυστικό τις γνώσεις τους. Η ικανότητα πρόβλεψης μιας έκλειψης ήταν ένα ισχυρό πολιτικό «ατού», μια ακατανίκητη δύναμη, για έναν πολιτισμό που θεμελιώθηκε πάνω στην άγρια λατρεία του Ήλιου. Ακόμα και σήμερα ο ινδιάνικος λαός του Μεξικού αισθάνεται δέος για τις εκλείψεις. Ο αστρονόμος καθηγητής Αρμάντο Γκαρθία ντε Λεόν στο Πανεπιστήμιο του Μεξικού γράφει ότι οι άνθρωποι κλείνονται στα σπίτια τους κατά τη στιγμή της έκλειψης, ενώ οι έγκυες γυναίκες φοβούνται μήπως γεννήσουν παιδιά τέρατα.
http://solar-eclipse.uoa.gr/info

Τρίτη, 21 Ιουλίου 2009

...μικρές -μικρές συμβουλές για καλύτερες φωτογραφίες....

...λίγα λόγια για τα μυστικά της σύνθεσης μιας φωτογραφίας..........
.............προσπαθήστε να μην βάζετε το θέμα σας ή τον ορίζοντα ακριβώς στο κέντρο της φωτογραφίας σας....
με αυτό τον τρόπο η φωτογραφία θα δείχνει στατική

και χωρίς ενδιαφέρον.....

προσπαθήστε να βάλετε το θέμα εκτός κέντρου....
για παράδειγμα, αν φωτογραφίζετε ενα τοπίο προσπαθήστε το τοπίο να καταλαμβάνει το 1/3 της σκηνής και τα 2/3 να καταλαμβάνονται απο τον ουρανό....
είναι ο λεγόμενος κανόνας των τρίτων...
όταν έχετε άτομο στο κάδρο σας...
μην το στέλνετε μακρυά ........
μην το εξαφανίζετε στο βάθος του κάδρου.....
'' μην στέλνετε το άτομο στο άγαλμα έλεγε ένας δάσκαλός μου''

μόλις καταλάβετε τους γενικούς κανόνες της σύνθεσης -συνέχιζε - θα μπορείτε να περάσετε στο επόμενο στάδιο που είναι η μη χρήση τους!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
........Garry Winogrand....
οι κανόνες αγνοούνται...η ομορφιά της φωτογραφίας σου κόβει την ανάσα................

...η KODAK είναι ΚΙΤΡΙΝΗ...

Η KODAK ΕΙΝΑΙ ΚΙΤΡΙΝΗ...


...και πως το σήμα.... είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το προϊόν που διακινείται ή την υπηρεσία που παρέχεται στην αγορά.......... ως φορέας εμπορικής αξίας το σήμα δημιουργεί έναν ισχυρό δεσμό με το προϊόν ή την υπηρεσία που διακρίνει... η δυναμική του είναι τέτοια που τελικά αποτελεί το θεμέλιο του ανταγωνισμού στην οικονομία της αγοράς...
''Το 1887 ο George Eastman επινοεί τη λέξη “Kodak” για να χαρακτηρίσει μία φωτογραφική μηχανή....................
......έψαχνε ένα λογότυπο που να κάνει εντύπωση και συγχρόνως να αποτελεί ένα ποιοτικό σήμα μίας επιχείρησης διεθνούς ακτινοβολίας: το λογότυπο έπρεπε να είναι
σύντομο και να προφέρεται εύκολα σε όλες τις γλώσσες.... το γράμμα “Κ” του άρεσε γιατί ηχούσε όπως ο θόρυβος ενός εμβόλου.... η λέξη έμοιαζε “άκαμπτη”, σταθερή και δεν θύμιζε καμία άλλη.... κατά μία άλλη εκδοχή ο George Eastman, δεμένος πολύ στενά με τη μητέρατου, εμπνεύστηκε το σήμα από το πατρικό της όνομα που άρχιζε από Κ.... πάντως το μέλλον έδειξε πόσο εύστοχη ήταν η επιλογή του. Το σήμα Kodak έγινε γρήγορα διάσημο σε ολόκληρο τον κόσμο...ο Eastman προσπάθησε επίσης να βρει ένα πρωτότυπο διακριτικό γνώρισμα για τα φίλμ που παράγονταν στα εργαστήρια του....προαισθάνθηκε τα προτερήματα του χρώματος στον τομέα των πωλήσεων και εγκαταλείποντας το αρχικό γκρι διάλεξε μία νέα ελκυστική απόχρωση, το κίτρινο, για τη συσκευασία των φιλμ.... ηταν το 1905........ η νομοθεσία των σημάτων δεν δέχεται ως στοιχείο δεκτικό προστασίας ένα μόνο χρώμα ή απόχρωση του, παρά μόνο μία σύνθεση χρωμάτων.... παρ’ όλα αυτά η Kodak δικαιώθηκε δικαστικώς και το χαρακτηριστικό κίτρινο των συσκευασιών της κρίθηκε ως χωριστή απόχρωση και κατοχυρώθηκε ως σήμα..................''
Τα κείμενα είναι από το βιβλίο του Ιωάννου και της Άννας Σακελλαρίδη
“Το εμπορικό σήμα”
εκδότης
ΕΜΠΟΡΙΚΟ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Πέμπτη, 2 Ιουλίου 2009

...άν μπορούσες να ακουστείς...


....αν μπορούσες να ακουστείς

θα σου έδινα την ψυχή μου
να την κάνεις τις νύχτες
ορατὲς νότες, έγχρωμες,
στον αέρα του κόσμου.

Να την κάνεις aγάπη....
...........και Νικηφόρος Βρεττάκος........
ntina

Σε ανέβαινα, σε κατέβαινα, ουρανὸ φορτωμένος για τις ανάγκες μου...


...οι λέξεις μου, κάλυκες, έπρεπε
να γιομίζουν με φως. Οι στίχοι μου

γλάστρες στου Θεού το παράθυρο....
..............................


...όταν ήρθα στον κόσμο κ᾿ είδα
τον ήλιο, είπα: Θα πρέπει κάτι
ν᾿ αφήσω πίσω μου φεύγοντας.
Και το βρήκα αρκετό. Ν᾿ ανεβώ
στην κορφή σου, να πετάξω
στη γης ένα λουλούδι............

..............
......................για το βουνό.................
.........Νικηφόρος Βρεττάκος.............
ntina