Παρασκευή, 24 Απριλίου 2009

...Ansel Adams...ένας από τους κλασσικούς...the photographer...

http://www.anseladams.com/
....ποιός ασχολείται με την φωτογραφία και δεν τον ξέρει;
O Άνσελ Άνταμς (Ansel Adams, 20 Φεβρουαρίου 1902 - 22 Απριλίου 1984 ήταν ένας από τους σημαντικότερους φωτογράφους του 20ού αιώνα, περισσότερο γνωστός για τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες τοπίων και εθνικών πάρκων των ΗΠΑ........
.............υπήρξε επίσης συγγραφέας μίας σειράς θεωρητικών βιβλίων με θέμα τη φωτογραφία, με κυριότερη την τριλογία τεχνικών εγχειριδίων αποτελούμενη από τα βιβλία The Camera (H φωτογραφική μηχανή), The Negative (Το αρνητικό) και The Print (Το τύπωμα). Μαζί με τον Φρεντ Άρτσερ, θεωρείται ο "πατέρας" του ζωνικού συστήματος.............................. ..................ο Άνταμς προσπαθούσε να αποτυπώσει στις φωτογραφίες του όλη την τονική κλίμακα από το λευκό, με όλες τις διαβαθμίσεις του γκρι μέχρι το μαύρο, αναπτύσσοντας έτσι τη θεωρία του για το ζωνικό σύστημα......

Πέμπτη, 23 Απριλίου 2009

Φωτογραφική ιστορική αναδρομή και Ruth Bernhard ( 2ο )...

....................................οι πρώτες φωτογραφικές μηχανές φωτογράφιζαν γνωστά αντικείμενα που το ανθρώπινο μάτι εύκολα μπορούσε να δει:πρόσωπα, τοπία,κτίρια.
Γρήγορα όμως οι φωτογράφοι κατάλαβαν ότι κατείχαν ένα ισχυρό όργανο,που μπορούσε επίσης να διακρίνει και να καταγράψει αμέτρητα πράγματα αόρατα για το ανθρώπινο μάτι.
Το γεγονός αυτό έκανε τη φωτογραφία απαραίτητο εργαλείο της επιστήμης και της εξερεύνησης............................................................................................................
..........................................................................................................................................
...............ας θαυμάσουμε τώρα την πανέμορφη απλότητα μέσα από τις φωτογραφίες της Ruth Bernhard....
.....φωτογραφίες δοσμένες με τον ανεπανάληπτο τρόπο που μόνο αυτή  γνώριζε.....
.......1934 από τη σειρά embryo.....
.......1943 και η ομορφιά του κοχυλιού......

......"όταν εργάζομαι με ένα αντικείμενο μπορεί να περάσουν μέρες μέχρι να τραβήζω τη φωτογραφία και
θα είναι ένα και μόνο ένα αρνητικό
είμαι πολύ τσιγκούνα με τα αρνητικά μου" λέει......
....1952 two leavels........
...................1971 και.....symbiosis.....
.....1962...in the box....
...........................................................

Φωτογραφική ιστορική αναδρομή 1ο.....


...............................από τότε που εφευρέθηκε η φωτογραφία,ο άνθρωπος προσπαθεί να την εκμεταλλευτεί σαν εργαλείο επινοώντας συνεχώς νέους τρόπους χρησιμοποίησής της...έτσι βήμα-βήμα προχώρησε πέρα από εκεί που τελειώνουν οι δυνατότητες των ματιών του.......... ......προσπάθησε να επιταχύνει ή να επιβραδύνει τη ροή του χρόνου και να μάθει πώς ακριβώς συμπεριφέρονται ορισμένα αντικείμενα....να κάνει ορατά κάποια πολύ μικρά ...να παρατηρήσει κάποια πολύ μακρινά.....................................
Φωτογραφίες του 1930 του Herbert List (Germany 1930 Landscape in the old land ) http://www.magnumphotos.com/Archive/C.aspx?VP=Mod_ViewBox.ViewBoxZoom_VPage&VBID=2K1HZOBLCAH3J&IT=ImageZoom01&PN=7&STM=T&DTTM=Image&SP=Search&IID=2TYRYDM481WX&SAKL=T&SGBT=T&DT=Image




......προσπάθησε να εκμεταλλευτεί μήκη κύματος του φωτός-όπως το υπεριώδες-που είναι αόρατα στο μάτι,αλλά μπορούν να καταγραφούν στα φωτογραφικά φίλμς και τώρα πιά στους αισθητήρες των ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών...................



...............επειδή όμως δεν είναι καλό να κουραζόμαστε διαβάζοντας συνεχώς η φωτογραφική μου αυτή ιστορική αναδρομή θα γίνεται κατά διαστήματα ,συνοδευόμενη από φωτογραφίες........................................................................................

Η τέχνη της φωτογραφίας

Η πρώτη φωτογραφία:



Η πρώτη χημική φωτογραφία που αποτυπώθηκε από τον Nicéphore Niépce, 1826. Απαιτήθηκαν συνολικά 8 ώρες έκθεσης.
Camera obscura

Αναπάρασταση ενός τύπου camera obscura.
Οι πρώτες φωτογραφίες αποτελούν ουσιαστικά απλές προβολές εικόνων πάνω σε κάποια επιφάνεια. Ως πρώτη φωτογραφική "μηχανή" μπορεί να θεωρηθεί ένα σκοτεινό δωμάτιο ή κουτί (camera obscura) που στη μία άκρη διαθέτει μια γυαλιστερή επιφάνεια και στην απέναντι άκρη μία πολύ μικρή οπή. Σε μία τέτοια κατασκευή, οι ακτίνες του φωτός διαδίδονται μέσα από την οπή και σχηματίζουν πάνω στην επιφάνεια ένα είδωλο των αντικειμένων έξω από το δωμάτιο ή κουτί.
Το φαινόμενο αυτό θα πρέπει να είχε ανακαλυφθεί ήδη από τους αρχαίους Αιγυπτίους. Αργότερα, στον 11ο αιώνα, ο άραβας επιστήμονας Αλχαζέν περιγράφει το ίδιο φαινόμενο. Στη συνέχεια και για πολλούς αιώνες, αρκετοί ασχολήθηκαν με την camera obscura και το 1558 ο Giovanni della Porta είναι ίσως ο πρώτος που συνιστά τη χρήση μιας ανάλογης φορητής συσκευής στους ζωγράφους για σχεδίαση πορτραίτων και τοπίων. Λίγο νωρίτερα, στα 1550 είχε ήδη συντελεστεί μια σημαντική τροποποίηση της camera obscura και συγκεκριμένα η προσθήκη ενός κοίλου φακού στην οπή εισόδου του φωτός, από τον Girolamo Gardano. Το 1568 ο Daniello Barbaro επινόησε επιπλέον ένα είδος διαφράγματος που επέτρεπε την εστίαση της εικόνας, ενώ το 1636 ο Daniel Schwenter εφεύρε ένα σύστημα πολλαπλών φακών, διαφορετικών εστιακών αποστάσεων, πρόδρομο του σημερινού ζουμ. Μπορούμε να πούμε πως η φωτογραφική μέθοδος του 16ου αιώνα λειτουργεί πάνω στις ίδιες αρχές με τις σύγχρονες φωτογραφικές μηχανές.
Οι μετέπειτα μεταβολές της πρωταρχικής camera obsura οδήγησαν κυρίως σε περισσότερο ελαφρές μηχανές. Παράλληλα ξεκίνησαν οι προσπάθειες για την μόνιμη αποτύπωση της εικόνας σε μια φωτοευαίσθητη επιφάνεια, καθώς παρέμενε σημαντικό μειονέκτημα το γεγονός ότι η απλή camera obscura δεν μπορούσε να διατηρήσει τα είδωλα των αντικειμένων.
Και να η εξέλιξή της:

Τετάρτη, 22 Απριλίου 2009

Hiroji Kubota photographer

japanese photographer:Hiroji Kubota

...φωτογραφίες του μεγάλου Γιαπωνέζου φωτογράφου....από την Κίνα...απὀ την Ιαπωνία...από την Νότια Κορέα............................





Κυριακή, 19 Απριλίου 2009

.....ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ....

 ....το αυγό, λένε κάποιοι, είναι η τελειότερη συσκευασία της φύσης. Μπορεί να είναι ερμητικά κλειστό κι όμως φυλάει μέσα του μία νέα ζωή. Για αυτή του την τελειότητα, με την πάροδο των αιώνων, έχει υπάρξει σύμβολο μυστήριου, μαγείας, έχει χρησιμοποιηθεί σαν φάρμακο, σαν τροφή και σαν μέσο πρόβλεψης οιωνών...
...στα Παγανιστικά χρόνια το αυγό εκπροσωπούσε την αναγέννηση της γης...πίστευαν πως το αυγό έχει μαγικές δυνάμεις...
...στη μεσαιωνική Αγγλία, συγκεκριμένα, το βάψιμο και η διακόσμηση των αυγών αποτελούσε έθιμο για όλες τις οικογένειες. Σύμφωνα με τα απομνημονεύματα του Εδουάρδου του πρώτου, το 1290 ξοδεύτηκαν 18 πένες (τεράστιο -τότε- ποσό) για να βαφτούν και να χρυσοστολιστούν 450 αυγά που θα χρησίμευαν σαν πασχαλινά δώρα...............................................................................ο πιο διάσημος, μάλιστα, χρυσοχόος και κατασκευαστής πασχαλινών διακοσμητικών αυγών ήταν ο Peter Carl Faberge (εξ’ου και τα περίφημα αυγά). Το 1883, ο τσάρος της Ρωσίας Αλέξανδρος παρήγγειλε από τον Faberge να του φτιάξει ένα ξεχωριστό πασχαλινό αυγό για να το δωρίσει στη σύζυγό του, την αυτοκράτειρα Μαρί.......................................................το πρώτο αυγό Faberge είχε άλλο ένα αυγό μέσα του. Το εξωτερικό του κέλυφος ήταν από πλατίνα και λευκό σμάλτο και όταν άνοιγε είχε μέσα άλλο ένα μικρότερο χρυσό αυγό. Ενώ μέσα στο μικρό αυγό υπήρχε ένα χρυσό κοτόπουλο και ένα κόσμημα-αντίγραφο του στέμματος της αυτοκρατορίας. Αυτό το αυγό άρεσε τόσο πολύ στην τσαρίνα, που ο τσάρος διέταξε τον Faberge να σχεδιάζει και να του στέλνει αυγά κάθε Πάσχα. Η συνήθεια αυτή συνεχίστηκε και από τον τσάρο Νικόλαο τον δεύτερο, με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί μέχρι τώρα 57 αυγά Faberge.
....................ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ..............................

Παρασκευή, 10 Απριλίου 2009

...chronos...

  ...τι είναι, λοιπόν, ο χρόνος;
αν δε με ρωτά κανείς, γνωρίζω,αν, όμως,θέλω να το εξηγήσω σε κάποιον που με ρωτά, δε γνωρίζω...
Άγιος Αυγουστίνος
και
το Λεξικό της Οξφόρδης γράφει, με τον όρο χρόνος εννοείται
"η ακαθόριστη κίνηση της ύπαρξης και των γεγονότων στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον,θεωρούμενη ως σύνολο".
.....αυτή η θεμελιώδης οντότητα που έχει βαλθεί να ταλαιπωρεί από καταβολής κόσμου εμάς τα γήινα όντα ......
ntina

Σάββατο, 4 Απριλίου 2009

αχ....αυτές οι πέτρες.....

 Στήνουμε θέατρα και τα χαλνούμε
όπου σταθούμε κι όπου βρεθούμε
στήνουμε θέατρα καὶ σκηνικά,
όμως η μοίρα μας πάντα νικά.
~~~~~~~~~~~~~
Και τα σαρώνει και μας σαρώνει
και τους θεατρίνους και το θεατρώνη
υποβολέα και μουσικούς
στους πέντε ανέμους τους βιαστικούς.
....................................................................
....και είναι Σεφέρης...................
ntina

Τετάρτη, 1 Απριλίου 2009

pop art...virtual reality

έχω μεταφέρει στον παρακάτω σύνδεσμο αυτή μου την ανάρτηση,συμπηρωμένη με περισσότερες πληροφορίες
magickphoto.blogspot.gr
ntina